Cabrioletkap Volkswagen

Volkswagen cabrio

Is uw Volkswagen toe aan een nieuwe cabrioletkap, achterruit of heeft u andere problemen met het cabriodak? Hamé cabrio's is al meer dan 25 jaar de ervaren Cabrioletkappen specialist met verstand van uw auto!


Historie


De geschiedenis van de Volkswagen cabrio begint midden jaren vijftig met de introductie van hét icoon van het Duitse merk: de Volkswagen Kever. Één van de succesmodellen van VW waar uiteindelijk vele miljoenen van geproduceerd zouden worden. VW bracht verschillende types van de Kever op de markt.
Na vele jaren kwam VW in 1998 met een opvolger van de klassieke Kever en introduceerde de New Beetle waar in 2003 een cabriolet van op de markt kwam. Dit jaar komt VW met een vernieuwde New Beetle cabriolet.
In 1979 introduceerde Volkswagen de Golf 1 cabriolet (1979 - 1993).
Deze werd opgevolgd door de Golf 3 cabriolet die van 1993-1998 geproduceerd werd.
In 1998 volgde een facelift van dit model die door velen Golf 4 cabriolet genoemd wordt.
Na enkele jaren zonder vernieuwde Golf cabrio kwam in 2011de Golf 6 cabriolet.

In 2005 introduceerde VW de Eos cabriolet met een elektrisch stalen cabrioletdak.

De cabrioletkap

Door onze jarenlange ervaring op het gebied van cabrio's weten wij alles van de cabrioletkap van uw VW. Is uw VW toe aan een nieuwe cabriokap, dan is het zaak dit door een specialist te laten doen. Voor een perfect resulaat is niet alleen een goede vakman nodig, maar de kwaliteit van de gemonteerde cabrioletkap is hierin van essentieel belang.

Momenteel is er een ware wildgroei van cabrioletkap aanbieders in Nederland. Prijsvechters die voor de allerlaagste prijs een cabriodak aanbieden. Dit komt de kwaliteit van de reparatie én het product zeker niet ten goede.

Hamé biedt voor uw cabrio: vakwerk en een topproduct voor een concurerende prijs.

Zo kunt u bij ons kiezen uit 3 kwaliteits lijnen:

'Original Line' Gegarandeerd 100% origineel VW
'Top Line' Gegarandeerd de mooist afgewerkte en best passende cabriokap verkrijgbaar
'Economy line' Softtop geselecteerd op pasvorm, afwerking, kwaliteit voor een scherpe prijs!

Bezoek onze webshop of neem contact met ons op:
Bezoek Webshop Neem contact op

Verschillende modellen

De kever

De Volkswagen Kever cabriolet heeft een cabrioletkap die opgebouwd is uit drie lagen. Het bestaat uit een stoffen- of kunststoffen cabriodak, een isolatiedeken en een binnenhemel.

De reparatie:

Wanneer we het hebben over de VW Kever hebben we het over een echte klassieker. De Nederlandse weersinvloeden die jarenlang van invloed zijn op de auto eisen zijn tol bij deze klassieker. De oudere types van de Kever hebben verschillende onderdelen van hout in het cabrioframe. Deze zijn door de jaren heen verrot en verteerd. Wij kunnen deze onderdelen leveren en vervangen! Neem contact op voor meer informatie.

De Golf cabriolet

De Golf 1 cabriolet 1979 - 1993 is een echte liefhebbers auto aan het worden. Een mooi en origineel exemplaar zal naar mate hij ouder wordt in waarde stijgen. Door onze 20 jaar lange ervaring weten wij als geen ander dat het goed monteren van een cabriokap op de Golf 1 geen klusje is wat even snel gedaan kan worden. Dit zelfde geldt in beperkte mate voor de Golf 3 & de Golf 4 cabrio 1993 - 2003.

Nietjes

Wist u dat er alleen al rondom het achterraam ruim 150 nietjes bij de demontage van de cabriokap, elk stuk voor stuk, verwijderd moeten worden? En dat alleen deze werkzaamheden een klein uur aan arbeid kosten?

Het achterraam frame

Wist u dat het metalen frame waarin de achterruit gemonteerd is, vrijwel altijd geroest/ verrot is. Wij vinden dat de roest verwijderd moet worden en het frame opnieuw gelakt dient te worden alvorens de nieuwe kap kan worden gemonteerd. Deze noodzakelijke werkzaamheden kosten een klein uur aan arbeid.

Diverse werkzaamheden


Wist u dat de oude cabriokap op diverse plaatsen vastgelijmt zit op het cabriokap frame? De stof zit vaak al meer dan 20 jaar vastgelijmt en na demontage blijven veel kap en lijmresten achter op het frame. Deze resten moeten verwijderd worden voordat de nieuwe kap gemonteerd word. Deze noodzakelijke arbeidsintensieve werkzaamheden, zijn nodig voor een lekvrij mooi resulaat.

Isolatiedeken

Wist u dat het isolatiedeken die onder de cabriokap zit vrijwel altijd beschadigd / verteerd is, en het niet aanpakken van deze extra werkzaamheden er voor zullen zorgen dat er snel problemen zichtbaar worden? Denk bijvoorbeeld aan bobbels onder de cabriokap, beschadigingen doordat ijzeren frame delen door de cabriokap heen steken.

Het is duidelijk dat de isolatiemat er niet voor niets zit en deze ook van zekere kwaliteit moet zijn. De deken is nodig om uiteindelijk een perfect resultaat te garanderen en u jarenlang gebruik kan maken van uw nieuwe cabriokap zonder beschadigingen.

Voorrand cabrioletdak

Wist u dat de voorrand van de nieuwe cabriokap netjes op het voorstijl rubber moet aansluiten? Dat dit alleen door een ervaren bekleder, met de juiste materialen, gedaan kan worden!
Als deze rand niet goed aansluit heeft u last van dat vervelende windgeruis tijdens het rijden! Wij zorgen dat uw cabriokap goed aansluit op de A-stijl!

Het achterraam

Wist u dat het rubber van uw achterruit waterdicht wordt gehouden door een speciale bityl kit band? Na vele jaren is deze uitgedroogd en zal dit lekkage veroorzaken! Als wij de cabriokap vervangen, verwijderen wij ook deze oude bityl band en vernieuwen deze band zodat er weer een waterdichte afdichting is! Ook deze werkzaamheden kosten, zoals u zult begrijpen, extra tijd.

Kwaliteit van Hamé


Voor een goed verstaander zal het duidelijk zijn, cabriokappen die in fantasie tijden van 2 uur gemonteerd worden, zullen bovenstaande noodzakelijke reparaties niet ondergaan.

Bent u op zoek naar een cabriospecilaist die uw auto netjes en goed kan en wil maken, dan bent u bij ons zeker aan het juiste adres !

De werkwijze

De tijd dat wij uw auto nodig hebben voor reparatie hangt af van de werkzaamheden. Voor het vervangen van een cabrioletkap hebben wij de auto een volle dag nodig terwijl een reparatie van bijvoorbeeld een acherruit al binnen korte tijd gedaan kan zijn. Na ontvangst bekijken wij samen met u de auto en nemen wij de werkzaamheden door. Verder kijken we of er nog extra reparaties of aanpassingen nodig zijn.

Hierna gaan wij met uw auto aan de slag: de cabriokap wordt gedemonteerd, reparaties worden uitgevoerd en de nieuwe cabrioletkap wordt weer gemonteerd. Hierna wordt de cabrioletkap getest op de juiste werking en stellen wij het mechanisme weer opnieuw af zodat de cabriokap weer goed sluit voor het beste resultaat!

Schade herstel

Is uw cabriokap beschadigd door een inbraak, door vandalisme of heeft u cabriokap-frame schade opgelopen als gevolg van een aanrijding? Wij kunnen u hiermee helpen!

Indien de schade aan uw cabriodak verzekerd is, dan kunt u het schade bedrijf waar u uw auto ter reparatie heeft aangeboden vragen de cabriokap schade bij ons te laten herstellen.

Het is ook mogelijk dat u de auto bij ons brengt en wij hierna de hele schade afhandeling, taxatie en uiteindelijke reparatie voor u regelen. Informeer naar de mogelijkheden!

Windscherm

Heeft u al een windscherm voor uw Volkswagen?

Met een windscherm kunt u écht volop genieten van het cabriorijden!
Een windscherm zorgt er voor dat de hinderlijke wind circulatie buiten uw cabrio blijft. Hierdoor heeft u bijvoorbeeld geen last meer van die vervelende wind in uw nek!

Kijk voor ons aanbod van windschermen op onze webshop:
Bezoek Webshop

Fotogallerij:

Hamé Cabrio's heeft door het 25 jarige bestaan al vele klanten tevreden gemaakt met de reparatie of de montage van de cabriokap! Klik hieronder voor foto's van alle gerealiseerde projecten van de Porsche cabrio's