Cabriodak Ford vervangen?
Is uw Ford toe aan een nieuwe cabrioletkap, achterruit of heeft u andere problemen met het cabriodak? Hamé Cabrio's is al meer dan 25 jaar de ervaren cabrioletkappen specialist met verstand van uw auto!
Hamé Cabrio's is in Nederland de enige aanbieder van originele cabrioletkappen van: Alfa Romeo, Audi, BMW, Fiat, Ford, Maserati, New Mini, Opel, Renault, Smart, Peugeot, Porsche en Volkswagen.
De beste oplossing voor uw Ford is natuurlijk de originele fabriekskap. Uw Ford is immers vroeger geleverd met deze cabrioletkap die perfect past en speciaal gemaakt is voor uw auto.
Historie
De geschiedenis van Ford's cabriolet begon met de Ford Escort I cabriolet in 1983. Deze cabriolet had als basis de Ford Escort MK3 en is door Karmann aangepast tot cabriolet. Deze cabriolet is verkocht tot 1991 waarna de Escort I plaatsmaakte voor de Ford Escort II cabriolet.
De Escort II is geproduceerd en verkocht tot 1998.
Beide Ford Escorts zijn geleverd met een softtop met een glazen verwarmde achterruit.
In 2003 introduceerde Ford een sportieve tweezits cabriolet gebaseerd op de Ford Ka: de Ford Ka cabriolet. Deze cabrio is geleverd met een stoffen cabrioletkap met een plastic achterruit.
Cabriodak Ford
Door onze jarenlange ervaring op het gebied van cabrio's weten wij alles van de cabrioletkap van uw Ford. Is uw Ford toe aan een nieuwe cabriokap, dan is het zaak dit door een specialist te laten doen. Voor een perfect resultaat is niet alleen een goede vakman nodig, maar de kwaliteit van de gemonteerde cabrioletkap is hierin eveneens van essentieel belang.
Momenteel is er voor elk type cabrio, van verschillende fabrikanten, een cabriokap verkrijgbaar waarin de mate van kwaliteit ook bepalend is voor de prijs.
Hamé heeft als uw Ford-cabriospecialist een selectie gemaakt en biedt voor uw cabrio twee kwaliteitslijnen in cabrioletkappen aan:
- 'Original Line': gegarandeerd 100% origineel Ford
- 'Top Line': gegarandeerd de mooist afgewerkte en best passende cabrioletkap op de markt verkrijgbaar
Werkwijze
De tijd dat wij uw auto nodig hebben voor reparatie hangt af van de werkzaamheden.
Voor het vervangen van een cabrioletkap hebben wij de auto een volle dag nodig terwijl een reparatie van bijvoorbeeld een achterruit al binnen korte tijd gedaan kan zijn.
Na ontvangst bekijken wij samen met u de auto en nemen wij de werkzaamheden door.
Verder kijken we of er nog extra reparaties of aanpassingen nodig zijn.
Hierna gaan wij met uw auto aan de slag: de cabriokap wordt gedemonteerd, reparaties worden uitgevoerd en de nieuwe cabrioletkap wordt weer gemonteerd.
Hierna wordt de cabrioletkap getest op de juiste werking en stellen wij het mechanisme opnieuw af zodat de cabriokap weer goed sluit voor het beste resultaat!
Veel voorkomende problemen
Problemen met de Ford cabriolet
Een bekend probleem bij de Ford Escort cabriolet is lekkage. Vooral de eerste modellen van Ford Escort zijn erg lekkage gevoelig. Ford heeft als reactie op deze problemen de rubbers van de cabriokap gemodificeerd en aangepast. Ondanks deze aanpassingen blijven de cabriolets lekkage gevoelig.
Een bekend probleem bij de Escort is bijvoorbeeld dat de zijruiten niet goed aansluiten op de rubbers op de cabriokap. Dit veroorzaakt veel windgeruis tijdens het rijden en kan ook lekkage veroorzaken. Dit probleem is te verhelpen door het afstellen van de zijruiten zodat deze weer goed aansluiten.
Windscherm
Heeft u al een windscherm voor uw Ford?
Met een windscherm kunt u écht volop genieten van het cabriorijden!
Een windscherm zorgt er voor dat de hinderlijke wind circulatie buiten uw cabrio blijft. Hierdoor heeft u bijvoorbeeld geen last meer van die vervelende wind in uw nek!
Kijk voor ons aanbod van windschermen op onze webshop: